dimarts, 8 de juliol del 2008

El Vilar de Sau (Sota el pantà)

Sota el pantà també hi va quedar el conjunt d’edificacions que configuraben l’anomenat Vilar de Sau. Era una de les pagesies emblemàtiques de la vall. El seu orígen es anterior al segle XV. En els fogatges de 1497 hi figura com a cap de família en Vilar i al de 1553 en Joan Vilar. Era molt coneguda en el seu temps la font que hi havia una mica per sota la casa avans d’arrivar-hi i que donaba un doll d’aigua fresc i considerable. En una baixada del nivell del pantà de fa anys es va tornar a veure i encara rajava. La fotografia en blanc i negre de la casa que us mostro me l’ha donat en Joan Vilar fill d’un dels darrers habitants de la casa.

Imatge cedida per Joan Vilar, descendent de la casa i del que en podeu veure mes fotografies en aquesta adreça http://www.geocities.com/joanvilarfoto/

Vista des dels cingles de Santa Cilia.

La casa amb les restes de la Vila sobresortint de les aigües.

Les abundants restes donen testimoni de la importància de la pagesía.

Una de les moltes edificacions del Vilar.

6 comentaris:

MONTSE ha dit...

EL MEU PARE JOAN VILAR CROSAS ERA FILL DEL VILAR DE SAU M´AGRADARIA SABER ALGUNA COSA MES JO CREC QUE AQUESTA CASA QUE ES VEU ERA ON VA VNEIXER EL PARE ALGÚ HEM PODRIA INFORMAR ES PER CURIOSITAT
GRAÇIAS

Unknown ha dit...

Hola Montse.Ha pasat molt temps desde que vas penjar el comentari pero ¨he vist avui 11/12 /17.
El meu avi era en Ramon Vilar Crosas. Si et fa falta alguna informació potser t´en podria donar.
salutacions.
Ramon Vilar

Unknown ha dit...

HOLA MONTSE. HE VIST EL TEU COMENTARI I CREC QUE ET PODRIA DONAR ALGUNA INFORMACIÓ SOBRE EL VILAR DE SAU.EL MEU AVI ERA RAMON VILAR CROSAS.
SALUTACIONS
RAMON VILAR MASACHS

MONTSE ha dit...

Dons poster que si hem podrías donar una mica d'informacio, no he conseguít saber res mes d'el Vilar de Sau... Et paso el meu email
montsevilar49@hotmail.com

Carles ha dit...

Soc en Carlos, net de Carlos Virar Crosas,,, i nevot de la Merçe Vilar Crosas, em faig contento de saber que encara estem presents,,, M’acordo de petit varen fer una tronada de Filis i Neus del Vilar,,, en una Masia de Vilanova,,, salutacions

Lluís Balasch ha dit...

Hola Carles. Ara ha tornat a emergir El Vilar després de 14 anys de la darrera vegada. El meu pare era de Vilanova, de can Bartomeu, i estàvem emparentats amb la gent del Vilar. La foto antiga que hi tinc penjada me la va donar en Joan Vilar de Vic.
Salutacions