dijous, 18 de desembre del 2008

Molí de Baix

Del Molí de Malafogassa o Molí de Baix s’en tenen referències ja al segle XVI i era el darrer dels que hi havia a la riera de Castanyadell. No gaires metres riera amunt hi havia el Moli de Dalt o del Riber. De totes maneres, segons el mapa de Juli Serra del 1890, el molí de Baix seria el Molí de Tortadés i el de Malafogassa el situat uns metres riera amunt. De totes maneres he trobat uns quants errors en els noms de cases en aquest valuós mapa que em fan dubtar del veritable nom tant del molí de Baix com del de Dalt.
Es va abandonar abans que el de Dalt i presenta un avançat estat de ruïna, sense teulada i amb la vegetació envaint-ho tot. Als anys setanta encara conservaba les rodes del molí però ja fa temps se les varen endur.


Fotografia de principis dels setanta.
 
Arribant al molí.

Una mica mes a prop.

Poca cosa queda dintre.








La sortida d'aigua cap a la riera.

Detall del lloc on estava la turbina que feia moure l'eix.

Venint de Castanyadell.



1 comentari:

Marta ha dit...

Ostres, buscant una altra cosa he topat amb la teva pàgina! Moltes felicitats!! Està molt bé i m'alegra saber que no sóc l'única que té una fascinació per les masies i les fotografia totes!!! Jo, per proximitat i interès familiar, he explorat molt la zona del Bages. I ara estic reconstruint digitalment la dels meus avantpassats i necessitaria veure alguna masia que tingués un forn de llenya de paret circular... En saps d'alguna? No sé d'on treure la idea de com deuria ser... Bé, no m'enrotllo més! Felicitats i segueix així!!!